سفر پرماجراي لپ تاپ مسروقه از لندن به تهران
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 

سفر پرماجراي لپ تاپ مسروقه از لندن به تهران

لپ تاپي که از خانه اي در شمال لندن به سرقت رفته، حالا سر از تهران در آورده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که پيش از سرقت، بر روي اين لپ تاپ (مک بوک پرو اپل) اپليکيشن(نرم‌افزار) ضدسرقتي به نام هيدن (Hidden) نصب شده بود که به مالک آن اين امکان را مي داد رد لپ تاپ از دست داده اش را دنبال کند.

با آنکه اين لپ تاپ به همراه چند وسيله ديگر از جمله يک آي‌پد در ماه فوريه از خانه "دام دل تورتو" در شمال لندن دزديده شد، اما تا ماه گذشته خبري از آن نبود تا اينکه روز ۲۳ مارس اين اپليکشين محل وجود لپ تاپ را به آقاي "دل تورتو" اطلاع داد.

کاربرد اين اپليکيشن به گونه اي است که به محض استفاده از کامپيوتر و وصل شدن به اينترنت، از طريق دوربين آن، عکس هايي را به تناوب براي مالک آن مي فرستد.

اين گونه بود که آقاي "دل تورتو" مطلع شد که لپ تاپش به تهران برده شده و از طريق عکس‌هايي که دريافت کرده بود متوجه شد که کامپيوترش در حال حاضر در اختيار دختر جواني است.

با اين حال آقاي دل تورتو در وبلاگي که در آن ماجراهاي دزديده شدن لپ تاپش و سفر ۵ هزار کيلومتري آن را به تهران مي‌نويسد، گفته است که تقريبا مطمئن است که دزدان لپ تاپش ارتباطي با اين دختر و يا خانواده او ندارند و احتمالا آنها لپ تاپ را به صورت قانوني خريده‌اند.

او در وبلاگ "لپ تاپ دام در ايران" نوشته است که پس از اينکه اين اطلاعات را دريافت کرده، آن را در اختيار پليس لندن قرار داده، اما پليس به او گفته چون ايران خارج از حوزه قضايي بريتانياست، چندان نمي توان اميدي به بازپس گرفتن لپ تاپ داشت.

عکس هاي دختري که لپ تاپ را در اختيار دارد، همچنين نقشه و اطلاعات محل سکونت او در برخي از روزنامه ها و وب سايت هاي خبري بريتانيايي منتشر شد. هر چند تعدادي از آنها پس از چندي به دليل حفظ حريم خصوصي، عکسهاي او را به صورت شطرنجي در آوردند.

بعد از انتشار اين خبر در رسانه ها، آقاي دل تورتو همه اطلاعات و عکس ها را از وبلاگش پاک کرد.

او در وبلاگش نوشته که اين وبلاگ را صرفا براي مطلع کردن دوستانش به‌روز مي‌کرده و اصلا فکر نمي‌کرده اين ماجرا با چنين وسعتي منتشر شود.

با اين حال آقاي دل تورتو در تازه ترين پست وبلاگ خود نوشته است که با مالکان جديد لپ تاپ در تماس بوده و آنها مايلند که اين کامپيوتر را به او برگردانند.

او در ادامه نوشته است با توجه به خطايي که در خصوص انتشار ماجراي دزديده شدن لپ تاپش و انتقال آن به تهران کرده است و همينطور اشتباه در حفظ حريم خصوصي مالکان جديد لپ تاپ، تصميم گرفته است به عنوان عذرخواهي، از پس گرفتن لپ تاپش صرف نظر کند.

نرم افزار ضدسرقت چيست؟

•         نرم افزارهايي چون Hidden پس از نصب در دستگاه پنهان مي شوند و رفتار کاربر را ثبت مي کنند و آن را براي مالک دستگاه مي فرستند.

•         اين نرم افزارها براي يک مالباخته مي تواند مفيد باشد اما در عين حال مي تواند مورد سوءاستفاده هم قرار گيرد.

•         اگر قصد خريد دستگاه دست دوم را داريد، به فروشنده معتبر مراجعه کنيد. در عين حال پس از خريد از پاک بودن دستگاه از چنين نرم افزارهايي مطمئن شويد.

•         تعميرکار دستگاه شما نيز مي تواند چنين برنامه هايي را نصب کند بنابراين در انتخاب تعميرکار هم دقت کنيد.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب